torsdag 19 maj 2011

Pysselsug

Har gjort några uppgifter i ekonomin nu och belönar mig själv genom att läsa bloggar och få inspiration till små nya pysselprojekt och inredning! :)

Jag fick ju vit väggfärg i födelsedagspresent så nu känns det genast mycket roligare att leta efter passande detaljer till våran kommande (och efterlängtade!) vita övervåning! För det första så är jag lite sugen på att förändra den lilla väggen där vi nu har Harrys bädd och två högskåp i vardagsrummet (minneskortsläsaren har blivit knäpp så jag kan tyvärr inte lägga in bilder). Skulle vilja ha ett sideboard där istället med lite fina saker på och kanske en fin tavla över, det blir nog mysigare nu när det blir sommar och man kommer gå in och ut genom altandörren mycket :) Harry föredrar soffan och ligger nästan aldrig i bädden och ett sideboard går säkert att hitta på loppis och med lite vit färg så kan även det fulaste bordet bli fint!


Hittade detta fina bord från Bruka Desgin hos http://signe-1.blogspot.com/ - mycket fint hem! Men jag får vänta tills jag blir stor och rik innan jag kan köpa ett sånt ;) Bruka Design gör så mycket fina saker! Älskar deras porslin med text! Skall nog ta mig in till stan snart - ögongodis!


Sen har jag snappat upp värsta bästa idéen till att göra egna billiga tavlor! Det man behöver är en träram (finns typ på Clas Ohlson) alt. en ram och tapetprover. På http://www.maleributiken.se/ får man dom två första proverna gratis och därefter kostar de 20kr/st.

Marimekko - Lumimarja (finns i flera färger)




Cole and son - woods



Sen är det ju sovrummet... Efter att ha kikat runt på olika bloggar och hemsidor har jag nu tusen idéer men vet inte vad som är möjligt att genomföra? Det är ju så litet och mycket man vill skall få plats. Men det får bli ett annat inlägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar