tisdag 6 september 2011

6 september

Usch jag tycker verkligen jätteilla om att vara sjuk. Känner mig bättre idag men att sitta okoncentrerad på en föreläsning och samtidigt behöva snyta sig var 10e minut är inte riktigt vad jag behöver, så därför sitter jag hemma och försöker ta mig igenom ekonomiboken, äckligt tråkigt!!

Men medans jag suttit här lite halvfrusen i soffan hela förmiddagen (har förflyttat mig från sängen där jag bodde igår) så har jag kommit på att jag längtar väldigt mycket till julen! Det kan fortfarande vara dagar som är jättevarma och härliga men för mig är sommaren mentalt över så nu kan det gärna få bli jul :)

Det blev ju inte så mycket julkänsla och julpynt förra vintern eftersom det kändes lite onödigt att pynta lägenheten för att sen packa ner allt och när vi flyttade in här var det annat som prioriterades - men i år! Då jäklar! :D Hugga julgran, klä julgran, julpyssel, LUSSEBULLAR! kanske få upp ljusslingan som jag köpte förra året i trädgården? adventsfika, julbak och allt som hör till :) myyyyys!

Jag har tjuvkikat lite på Ullaredsbloggen och dom har börjat få in en del julsaker nu och passande nog skall jag ju dit på torsdag (i övermon?! Måste skriva köplista...) med Malin och Elise så jag får dämpa min jullängtan lite ;)

Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration


3 kommentarer:

  1. Krya på dej Gumman!

    Monica

    SvaraRadera
  2. Läste en trevlig liten julblogg igår så nu har jag också börjat längta lite till julen (och såklart ullared! ) ;) Får nog se till att köpa lite julpynt när vi är där.
    Krya på dig nu, Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack tack, det känns bättre idag, måste bero på min dunderkur (missbruk?!) av varmt té under dessa dagar :)

    Malin - Vi laddar med näsdukar och bekväma skor inför morgondagen ;)

    SvaraRadera