måndag 17 oktober 2011

17 oktober

Idag är det nog någon annans dag, och det kan jag bjuda på, min har varit kass.

Tentan var inte kul, mycket svårare än den övningstenta vi fått ut. På väg till Utby för att hämta hunden börjar bilen hosta på motorvägen och skriker att den vill ha bensin. Efter några mycket ekonomiska och bränslesnåla kilometer hostar lilla bilen in på macken och lyckas i sitt deperata försök att nå fram till soppapumpen att ta i en hög trottoarkant så det blir en liten reva i ena bakdäcket. Tankar upp bilen (och glömmer givetvis ta kvittot som skall redovisas till studiefonderna, suck) ringer Rasmus i hopp om att han skall slänga sig i bilen och komma och rädda mig från denna hemska dag, tyvärr kunde han inte göra det men gav mig fina direktiv över hur jag skulle gå vidare med mitt lilla däckproblem. I regnet försökte jag avgöra om den lilla revan i däcket var tillräckligt djup för att släppa ut luft eller om den bara var ytlig genom att fylla på mer luft. Efter en smärre fajt med pumpapparaten lyckas jag fylla däcket (som inte hade så mycket luft från början) och tar en liten tur runt macken för att få min dom. All luft var kvar, inget pysande, däcket höll. Hallelulja.

Rullar vidare mot Utby hem till mamma som dukar fram lite fika, macka och trevligt sällskap, fantastiskt uppskattat! Också fick jag träffa min lilla söta vovve som var lika go som vanligt :) Sen körde jag mamma till jobbet och fortsatte hemmåt.

Mycket, mycket, mycket omotiverad till att plugga inför tentan på onsdag och vet inte hur jag skall göra för att plugga effektivt? Nu har jag mer inställningen "Äähh, det går ju att göra omtenta" Trots att jag vet hur gött det kändes i sommras när jag hade en extra veckas ledighet och slapp omtentor. Det dumma är att jag haft denna inställning till typ alla tentor förutom dom två första, vilket inte känns så bra. Förstår inte riktigt vad som hänt. Under gymnasietiden var jag nästan alltid motiverad, självdiciplinerad och engagerad, i alla fall när det började närma sig prov och pluggade så jag (oftast) fick högt betyg, högt betyg var i alla fall mitt mål. Vart tog den energin vägen? Och framförallt, hur får jag tillbaka den? Några förslag?

2 kommentarer:

  1. Jag tror att du skall forsätta som du gör, varva studier med vänner,hemma mys,vovve! Då får man alla bitar av livet.Energin kommer och går...snart börjar jul myset och då kommer massor av ny energi. Kram Mamma Eija

    SvaraRadera