söndag 23 oktober 2011

23 oktober

Idag har jag och H träffat Malin och lilla sötaste Jack Russelvalpen Alfons :) Det blev ett himla liv med skall och två små hundar som förgäves drar i kopplet för att komma fram och nosa och två styck matte som gör det bästa dom kan för att få hundarna att gå åt samma håll men inte hälsa på varandra. Efter ett tag lugnade dom ner sig och insåg att det inte var så farligt och då fick dom hälsa, lyckliga och nyfikna vovvar och för Alfons var nog detta lite skräckblandad förtjusning ;)

Harry var väldigt ivrig i början och skulle jaga lilla A men efter ett tag blev han ganska lugn och satt hos mig medans Alfons hoppade omkring och nästan vågade sig fram för att nosa. Efter ett tag höll Malin i valpen så H fick nosa och sen gjorde vi samma sak med H så Alfons fick nosa ordentligt, fungerade fantastiskt bra och inget morr eller sura miner, kul! :)

Vi slutade med flaggan i topp och åkte hem till husse. Glömde självklart kameran hemma men nästa gång skall jag försöka få en bild på dom små sötnosarna. Sen fick Harry vara ensam en dryg timme (gick bra) medans jag och Rasmus avnjöt en paradmiddag på McDonalds i Kungälv och köpte lite kollegieblock till mina två kommande kurser som börjar imorgon. Communication (på engelska!!) och Tillämpad matematisk statistik.

Och nu sitter vi och suktar efter denna goding!


Bilder från annons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar