söndag 9 oktober 2011

9 oktober

Söndag kväll och imorgon är det ny vecka, sista veckan innan tentavecka dessutom ;)

Vi har haft en väldigt trevlig helg! I lördags var vi ute och pysslade nästan hela dagen, Rasmus spikade om antennsladdarna som hade rivits loss när stegen blåste ner (så nu har vi en ny regel här hemma: lägg alltid stegen på marken efter man använt den) Jag plandterade om lite i krukan på bron så den fick en lite mer höstig look, bild kommer senare och äntligen, ÄNTLIGEN! är alla knutar och foder på huset vita och färdigmålade! Hallelulja moment, jag hade nästan gett upp hoppet om att denna dagen skulle komma, men jo si det gjorde den och jag är så jäkla nöjd! En fin bild skall jag ta när det blir fint väder, har varit väldigt dålig på att använda kameran i helgen.

Har även kommit på att jag vill ha en systemkamera och bli duktigare på att fotgrafera, man kikar omkring på andra bloggar och blir så inspirerad av alla fina bilder! Jag vill också kunna! Även om jag älskar min lilla svarta och det blir okej bilder så blir jag inte alltid riktigt nöjd... Fast en annan kamera får jag köpa när jag bli rik :)

Gårdagen avslutades med att vi åkte till gammelfarmor Daisy som hade stort kalas på sin 92-årsdag och när vi åkte där ifrån sjussade vi hem farmor och farfar och tog med oss Rasmus farmor Sigrid hem hit. Alltid trevligt att träffa henne och extra roligt nu när hon kom till oss, mycket strongt av henne att sätta sig på tåget från Östersund till Götebortg helt själv :) Så idag har det blivit lång hundpromenad för att visa området och sen på eftermiddagen kom farmor och farfar hit och åt middag med oss, flygande jakob. Gjorde i långpanna (heter det verkligen så? Aja, en djup plåt) för den ugnsformen vi har är ganska liten men det gick alldels utmärkt med plåt och så blev det en del över till matlådor, kanobra! :)

Hoppas ni också haft en härlig helg och är redo för v.41! Bara sex veckor kvar till första advent, måste få tag i julgardiner och lite mer julpyssel innan dess, oooh så mysigt :)

2 kommentarer:

  1. Låter som ni har haft en toppentrevlig helg! Kul!

    (Det har vi också haft, vi har firat att Rufus har blivit tonåring! Dock saknades ni på kalaset...)

    Monica & co

    SvaraRadera
  2. Jaa tänk vilka stora och fina pojkar du har! fast en får du dela med mig, hihi ;)

    Rasmus längtar upp (och jag också såklart!) men nu är det tentavecka nästa vecka och sen får vi se när Rasmus skall skriva dom sista proven i Västerås, sen kommer vi! :)

    /Nathalie

    SvaraRadera