måndag 21 november 2011

21 november

Jag och H pyser i soffan och försöker komma på något vettigt och intressant att skriva på min individuella och argumenterande uppsats om Sveriges elproduktion i kursen Kommunikation. Segt, särskillt när första utkast skall vara klart på onsdag och jag hellre pluggar Matematisk statistik. Har nämligen börjat räkna ganska effektivt och seriöst i den andra kursen vi läser. Ligger inte i fas då jag valt att gå tillbaka några kapitel för att räkna fler uppgifter så jag förstår grunderna ordentligt. Kloka Malin gör detta och jag har insett att det är mycket bättre än att hetsräkna de få rekommenderade uppgifterna till varje kapitel och vecka. På torsdag skall vi nog plugga lite i skolan på kvällen och det gav bra resultat sist :)

Men det här med att skriva en argumenterande text på engelska om Sveriges elproduktion, näe det är inte så kul eller inspirerande. Hade hoppats på att man fick välja ämne helt själv (funderade på att skriva om läkemedelsindustrin) men icke, tre alternativ fick vi och inget var tyvärr säkrskillt lockande. Som tur är så skall den inte vara så lång (7-800 ord) men då blir ju utmaningen att hitta ordentlig fakta och uttrycka sig bra på engelska så man inte behöver fler ord än så.

Dagen har rullat på bra idag, har varit i skolan så H fick vara själv hemma 3 timmar (gick jättebra) och Rasmus lyckades lämna tillbaka den felaktiga skorstenen på lunchen så nu skall vi köpa en ny (rätt!) från ett annat ställe. Eftersom R behövde kombi-bilen så fick jag ta 760in som för tillfället saknar fungerande styrservo, thank god att jag kunde parkera utanför Malin så jag slapp trixa in mig i en parkeringsruta, det hade aldrig gått! Usch vad tungt det var att styra i låg hastighet, nästan lite underarmsinflammations-varning. Epan jag hade hade ju inte heller någon servo men den var ju byggd för att inte ha det... Tur att man kom på servostyrningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar