tisdag 20 december 2011

4 advent

Ojojoj vilken händelserik och (mestadels) trevlig helg vi har haft!

I lördags var morfar här för att hjälpa Rasmus med installation av skorstenen, dom blev klara och det blev jättebra, nu inväntas bara sotaren för besiktning :) Jag, Harry och Albin tog med oss sågen ut i skogen för att hämta en gran (vi hade fått tillåtelse av grannen som äger skogen, tack Viktorija!) Harry var helt till sig över att få springa lös i skogen eftersom det mest blivit korta och tråkiga promenader efter hans vistelse på djursjukhuset. Efter ett tag hittade vi i alla fall en fin gran som vi plockade med oss hem för pyntning. Det där med att få till ljusen på ett fint sätt var inte helt enkelt kan jag ju tillägga men tillslut blev vi nöjda och slängde på lite glitter och röda julkulor :) Min och Rasmus första julgran!

I söndags hade vi lilljul här med mammas sida av släkten. Rasmus jobbade på dagen medans jag åkte och handlade och fixade här hemma. Jättemysigt och gott att få tjuvsmaka lite på en enklare variant av julbord. Julklapparna får vänta till julafton men vi fick personliga julkort gjorda av min kusin E, så himla fina där hon hade tänkt på våra egenskaper. Jag fick Lycka, R fick Godhet och lilla H fick Mod :)

Igår hade jag tänkt ha min första lediga dag sedan tentaveckan men det gick sådär. Rasmus väckte mig efter att han kommit på att jag måste sjussa honom till jobbet eftersom jag behövde bilen senare (dom andra två bilarna är fortfarande trasiga) Så det var bara att pallra sig upp och följa med.

När Rasmus hoppat av åkte jag till Toyota för att hämta ytterligare reservdelar som vi beställt (han som jobbar där sa bara "hej" och så vände han för att hämta grejerna direkt när han såg mig ;) ) Sen åkte jag till Jula i Sisjön för att köpa lite grejer och möta upp pappa för lite levernas av julklappar och sen skulle jag bara åka via Kungälv för att köpa en snabb julklapp.

Började med att jag insåg att jag behövde tanka. Svängde in på macken och hittar ett VISA-kort i automaten. Jahopp, så det var ju bara att tanka och sen ringa Swedbank för att höra vart deras kontor låg, näe då kom man till någon växel som bara visste adressen men inte kunde förklara vart. Efter lite snurrande i Kungälv såg jag tillslut kontoret och sprang in, skitlång kö såklart men jag fick smita före en jättesnäll tjej bara för att lämna kortet. Dom tackade och så fick jag en biobiljett :)

Sen var det snabba ryck för att köpa den där julklappen och skynda hem för farmor och farfar var påväg och H hade varit själv i lite mer än tre timmar. Vad händer då? Jo, bara någon kilometer hemifrån så dör biljävlen, den enda som var körbar. Ringde Rasmus och fick handledning via telefon men inget fungerade så det var ju bara att ringa farmor och farfar och höra om dom kunde hämta upp mig. Så bilen blev kvarlämnad, som tur var så kunde jag rulla den så den inte stod ivägen.

Senare på kvällen skulle några väner komma hit på lite julfika och mitt när jag håller på att städa och fixa så kommer Albin och Therese för att hjälpa till att få hem 760in så det var ju bara att släppa allt man hade i händerna och åka bort till bilen igen. Albin fixade lite och lyckades få igång den så vi kunde snabbt åka hem igen. När han skulle åka bort till Rasmus jobb för att fixa med dom andra bilarna ville den dock inte starta igen men nu var den ju i alla fall på rätt ställe.

Sen kom alla och det dracks glögg och åts pepparkakor, lussebullar, clementiner, juleskum och julmackor - En riktigt trevlig julfika :)

Idag skall jag träffa Alex i stan en sväng och försöka inhandla den absolut sista julklappen! Rasmus jobbar och sen skall han och Albin försöka fixa så alla bilarna blir körbara och får komma hem :)

Det vart ett himla långt inlägg men det blir ju så när man inte har tid att uppdatera så ofta ;)




4 dagar kvar till julafton!

2 kommentarer:

  1. GOD JUL på Er alla!
    Vilken finfin gran ni hittade, den pryder verkligen sin plats i hemmet. Julemyyyyysss...

    Ps. Snygg kamin också! Hoppas sotaren kommer och godkänner den snart så ni får njuta av brasvärmen!

    / RasmusMammaMonica
    ...som längtar så mycket efter Er!
    Att ni kommer på julafton blir den allra bästa julklapp man kan få! Ska bli hur kul som helst! VÄLKOMNA!

    SvaraRadera
  2. Tack tack tack :) Ja idag bär det av! Skall bli såå mysigt! Vi längtar allihop! Kram!

    SvaraRadera