torsdag 1 mars 2012

Nappar och amning

Napp från MAM

Idag när jag kom hem låg det en sån här liten söt napp från MAM i brevlådan :) Gillar man deras sida på Facebook så skickar de hem en gratis napp. Sen har vi väl inte bestämt oss om vi vill att våran bebis skall använda napp eller inte, beror nog mycket på barnets behov också kan jag gissa? Har sett foton på att jag gav mina nappar till tomten när det var dags att sluta ;)


MAM tillverkar även nappflaskor. Dom har en flaska som heter First Bottle med någon typ av ventilation i botten så att små bebisar inte skall få i sig så mycket luft, och få ont i magen, när dom äter. Har även läst lite recensioner och de flesta föräldrar verkar mer nöjda med MAM jämfört med andra märken. Finns tydligen ett annant märke, Dr. Brown, som också skulle vara bra för att minimera luft men dom ser väldigt tråkiga ut. MAMs flaskor är superfina och finns i olika färger. Så om dom är så bra som det sägs så kommer det nog bli sådana som kommer införskaffas till pluttisen, tycker jag, har inte fått Rasmus åsikt ännu ;) Har i alla fall en liten tanke om att det måste vara smartast att ha samma typ av flaskor så man inte behöver slita sitt hår när olika fabrikat inte passar ihop.

Jag vill och hoppas verkligen att jag skall kunna amma på "heltid" och att det finns tillräckligt med mjölk så bebisen klarar sig. Fast med tanke på att jag vet att mina bröst producerat "mjölk" sedan dagen innan plusset så finns det goda chanser får vi hoppas! ;) Har hört en del om att det kan bli strul med amningen om man växlar mellan bröst och flaska men enligt många brukar det inte vara några problem om amningen väl kommit igång och fungerar. Dessutom skriver MAM på deras hemsidan att "Innovativa First Bottle är en flexibel lösning som gör det särskilt lätt att växla mellan mamma och MAM" Så man kan ju hoppas att dom har rätt, men som sagt, alla är vi olika så det är väl bara att testa vad som fungerar.

Jag inbillar mig i alla fall att det hade varit smidigt om bebisen kan ta både bröstet och flaska, så även pappa R kan vara hemma utan att mjölkkossan är det. Eller någon mormor, farmor, vän eller släkting också för den delen :)


MAM First Bottle i grönt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar