lördag 14 april 2012

Lite svammel

Igår hade vi lite bilfix-dag. Bägge bilarna dammsögs, Mercan fick sig en redig och välbehövlig tvätt och Land Cruisern fick nya torkarblad och bytt till sommardäck. Jag var in en sväng på Röda korsets second hand för att kika på garn till bebisfilten som skall virkas, hittade inget fint garn men jag hittade en söt body och en liten kofta till bebis. Vi smet in en sväng på Dollarstore också och fick med oss inte mindre än två bäddset till vagnen och ett till sängen + lakan till vagnen, fynd! Freddy hittade någon tavla och R en ny rattmuff till Toyotan, och nej det var inte någon sån där lurvig sak utan en i fuskskinn med drakar på, skitful men ratten är jättesliten och den rattmuffen som sitter där idag är alldeles för tjock och klumpig. Vi fick lite fika inne hos Rasmus farmor Sigrid och sen hann vi även med att hämta ett nytt matbord och stolar till Monica och en sista måltid på hennes gamla matbord. Kvällen avslutades med hyrfilm hos ett par vänner, Poppers pingviner som för övrigt var en både söt och rolig film :)

Idag har Rasmus, Freddy, Hampus och Rufus dragit iväg till fjällen över dagen och jag tänkte försöka plugga under tiden dom är borta. Vågade inte utmana ödet och ställa mig på brädan i vecka 28... Lillbebisen har varit vaken mer eller mindre hela natten och sparkat sin pappa i ryggen medan mamman har sovit som en stock ;)

Jag hittar inte min kamera så det är lite brist på bilder tyvärr... Ha en go lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar