onsdag 16 maj 2012

16 maj

God morgon kära vänner!

Det har varit lite bloggtorka här på senaste. Jag har helt enkelt inte haft lust då det varit en jäkla massa skolarbete och sen R kom hem har datorn fått ligga lågt. Inte ens veckouppdatering och magbild har jag hunnit med, får ta det lite senare idag och försöka skriva ner mina tankar, intalar mig själv att det kommer vara roligt att ha senare :)

Men en liten snabbupdate är att jag har haft min sista föreläsning och inlämning på minst 7 månader, bara två tentor kvar, vilket känns helkonstigt. Min Alex har kommit hem från sin fyra månader långa resa lite runt om i världen, jättekul att få hem henne och det känns helt sjukt hur fort tiden har gått ändå?! Jag och R har blivit intervjuade av två studenter som skriver sin C-uppsats i marknadsföring på Handels om hur förstagångsföräldrar går till väga när dom väljer barnvagn. Trädgården fick sig en makeover i helgen när min pappa och Rasmus gick lös på våra träd och den vildvuxna busken som höll på att ta över halva tomten. Igår var jag på en läkarundersökning pga. molvärken men allt såg bra ut och det fanns inga misstankar om att förlossningen skulle sätta igång för tidigt - skönt!

För övrigt väntar en vecka intensiv-tenta-plugg och sen är det fritt fram att röja bland bebisgrejerna och fixa i ordning här hemma! Åh så mysigt det skall bli! Ska även försöka komma ihåg att boka en klipptid, hade varit skönt att få lite ordning i håret innan skrutten kommer men vet inte riktigt hos vilken frisör. I eftermiddag är det dags för föräldrargrupp igen - kul! Vi ska prata om förlossning och se en utbildningsfilm om en "vanlig svensk förlossning" som barnmorskan sa, undrar lite hur pass censurerad den kommer vara? Hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar