måndag 21 maj 2012

Update

Nu har jag och Harry kommit hem efter några mysiga dagar hos mamma och pappa. Har även träffat Alex en del. Det där med att bo så nära och bara kunna ta en kvällspormenad är något jag kan sakna nu när vi bor här. Längtar tills lillskrutten tittar ut och får följa med överallt, men så aktiv som h*n varit senaste dagarna så känns det nästan som att h*n är med ändå ;) Kusin E och min moster fick känna några buffar och lite hicka :)

Igår hade jag väldigt mycket sammandragningar och idag på tentan, särskillt dom sista 1,5 timmarna var det helt galet! Jag var helt slut efteråt. Det har nog sin förklaring i att jag var fruktansvärt stressad under tentan men igår vet jag inte riktigt varför det var så mycket, kanske någon inre och undermedveten stress... Så nu har jag kommit hem, ätit lite resten från grillningen hos mamma och pappa igår och lagt upp benen på soffan för att tillbringa resten av kvällen här. Tänkte försöka läsa några kapitel logistik till fredagens tenta men det riktiga plugget startar imorgon, jag och bebis behöver en lugn kväll efter denna krävande dag.

Sen kan jag ju även meddela att sommaren har kommit till Göteborg. Typ 25 grader i skuggan och gassande sol! Det bästa är att det skall vara fint och hyfsat varmt hela veckan :) Nu när jag kom hem bytte jag faktiskt mina uppvikta jeans och t-shirt mot en klänning. mycket svalare och så spänner det inte över magen, skönt :) Det krävs dock lite solning av benen innan man vågar visa sig bland folk, haha det är jag och spöket Laban! Harry är inte riktigt van vid värmen och håller sig helst inomhus, stackars vovve har ju värsta långa och tjocka pälsen, när husse kommer hem får det nog bli klippning.

Det känns nästan lite konstigt att Rasmus kurs snart är slut och att han (troligtvis) ska vara i Göteborg tills vidare. Han har ju varit borta så mycket hela våren så när han väl kommit hem har det varit långa listor med var vi bör göra men nu är han snart "hemma för att stanna" - mysigt tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar