fredag 7 september 2012

Mässbesök

Igår förmiddag lämnade vi hunden hos min farmor och farfar och åkte till årets Villa & Hem-mässa på Svenska Mässan. Tanken var att vi bara skulle kika lite, höra oss för om olika värmekällor som kan passa i våra tre (!) hus, kika lite på fönster och dörrar, kök och uterum. Det slutade med att vi träffade ett par vänner som nyss köpt hus och var där till stängning. Mycket trevligt men när jag tyckte att vi sett allt och att det räckte för i år hade Rasmus fortfarande ett par montrar att besöka = långa samtal om vilka värmekällor kombinerat med vilken ventilation och isolering som passar bäst i vilka hus.

Men när jag stod där lite halvt rastlös och tittade mig omkring efter en lämplig stol att vila på kunde jag ändå inte låta bli att le och bli alldeles varm inombords - tänk vilken fin pojkvän jag har! En supermannis! (jag kallar honom för min mannis eftersom han (ännu?) inte är min man på riktigt) Timme ut och timme in går han omkring och söker information och tips för att vi skall få det så bra, hållbart och ekonomiskt som möjligt - och dessutom med sonen hängandes i sele på magen! Kärlek till dig finaste R!

Emil var förvånansvärt nöjd ända tills det var dags att åka hem. Första timmarna sov han i vagnen med ett avbrott för amning och blöjbyte. När han vaknade och vagnen var för tråkig fick han komma upp i selen hos pappa. Sov mestadels men när han var vaken hängde han nöjt och kikade sig omkring. Fina lilla bebis.

När vi kom hem var det dock mycket gnäll och oroligheter. Och ingenting dög. Efter ca tre timmars lirkande med nöjd/ledsen/nöjd/ledsen Emil var mamman inte så road och vi gick och la oss. Ammade i sängen och sen flyttade jag över honom till spjälsängen, lite knorrigt men inte helt missnöjd så länge speldosan spelade. Till slut somnade både han och jag och inatt har vi bara varit uppe en gång för mat och ny blöja. Samma sak då, inte så kul att ligga själv i spjälsängen men så länge speldosan spelade gick det bra och han somnade till slut.

1 kommentar: