måndag 24 september 2012

Veckan som gått

Förra veckan hade jag och Emil, trots förkylning, en trevlig och händelserik vecka.

I måndags var det besök på BVC och vaccination på förmiddagen. Därefter åkte R till Uppsala på jobb och jag tog med Emil till Ica Maxi i bärselen, gick kanonbra! På tisdagen kom mina vänner Malin och Elise på besök. Det var första gången de träffade Emil och vi hade en mysig stund med lite smörgås-lunch, prat, bebismys och fika. E fick en söt giraff i fina färger och ett set med mössa, vantar och fuskpolo - jättefint! I onsdags hade vi en lugn slappdag med lite pyssel här hemma och i torsdags levererade vi Harry till farmor och farfar innan jag och E åkte till Utby. Vi och min mamma blev bjudna på middag hos ett par familjevänner, mycket mysigt! Träffade dottern Caroline som jag umgick mycket med när jag var liten, senaste åren har vi knappt träffats alls men det var som sagt väldigt trevligt och nu när hon bor i Göteborg igen hoppas jag att det kan bli lite oftare :) E fick ett stort paket med massa fina kläder, en badcape, haklapp och lite så - tusen tack! På torsdagskvällen åkte jag och E till fadder Christian för att lämna en kvarglömd tröja och för att träffa hans föräldrar. Det var en blixtvisit och Emil var ganska trött och lite gnällig men det var fint att träffa dom, väldigt längesedan sist. Natten mellan torsdag och fredag sov vi i Utby och Emil blev bortskämd av sin mormor, morfar och morbror.

På fredag morgon kom min mormor och morfar på besök en sväng. Det blev bebismys och E fick söta pyjamasar och vi fick fina Iittalaskålar med julmotiv :) (jag börjar få lite jullängtan, börja julpyssla och fixa fint, om man nu har tid med det när man har en son på 5 månader, men först kommer hösten!) Eftermiddagen spenderades hos min moster och kusin E med middag och prat, det var väldigt mysigt då det kändes längesedan. På kvällen hämtade vi upp H och åkte hem för att pussa på pappa R som kommit hem - längtat hade vi såklart gjort men med så fullspäckat schema hade vi klarat oss ganska fint ändå ;) Albin var också hos oss och vi hade lite fredagsmys.

I lördags kom Alex hit och vi hade en go dag med hundpromenad, fika, bebismys och prat :) Igår åkte vi och kikade på den lokal som min pappa och hans kollega skall starta upp sin nya verksamhet i för funktionhindrade - spännande och stort grattis till dom! Jag kokade jordgubbssylt för första gången i mitt liv (som inte hunnit provsmakas ännu), vi åt pizza och funderade och klurade över hur det nya huset som Rasmus farmor skall bo i skall se ut. Vi hade skickat offertförfrågan och fått tillbaka ritningar och lite frågor som vi var tvugna att besluta oss om - spännande! Det blir nog bra när det bli klart :) Det tok-kliar i mina fingrar och hjärnan går på högvarv om hur vi (läs jag, hihi) vill ha det på gården och i vårt fina blivande hus! :) Mappen med inspirationsbilder på datorn växer och växer och listan med "tankar & idéer" blir bara längre och längre. Vill att allt ska hända på en gång - nu! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar