torsdag 25 oktober 2012

25 oktober

Usch vad bitter jag blev nu. Har många gånger varit påväg till Pingskyrkans Second Hand i Östersund (Torvalla) och lika många gånger har det inte blivit av. Nu gick jag in på deras hemsida för att kolla öppettider för nästa vecka och vad står det då? Utförsäljning pga. flytt den här helgen! Ofta dom har stängt när vi ska upp och att jag dessutom missar utförsäljning! Jag som hade sett fram emot lite egentid och bara strosa omkring bland alla prylar och penaler på jakt efter fina guldkorn. FY!

Som tur är finns min favoritloppis Strandloppan kvar så lite loppisjakt blir det kanske ändå :) Och det som är ännu mer tur är att detta är min blogg där jag kan gnälla, skälla, jubla, unna och drömma bäst jag vill ;)

Idag har jag tagit ett stort steg för att eliminera små irritationsmoment som finns i min vardag genom att boka klipptid. Det sk. håret som mest ser ut som ett övergivet och tussigt fågelbo är knapptvärdigt att kallas frisyr, och inte blir det bättre av amningen heller kan jag säga. Tanken var att jag skulle klippt mig innan Emil kom men det hann jag inte och sen har det bara inte blivit av. Så vetskapen om att en frisör står redo med saxen om två veckor känns riktigt jäkla bra! Tummen upp!

2 kommentarer:

  1. Men röda korset- kupan har en ny stor lokal!
    Rekomenderas! Loppis på gården ska flytta till deras gamla.
    Jag skippar gärna jobbet en stund för att vara ditt och Emils sällskap på strandloppan, kom förbi!
    (fast jag vet, pingstkyrkans är bäst här, Uddevallas pingstkyrkanloppis håller samma klass).
    Fyndat filt och tunika på krokoms kupan idag!

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Vi kommer förbi om det blir så vi ska dit :) I know, Pingstkyrkans i Kungälv är också helt grym! Kram

    SvaraRadera