söndag 24 februari 2013

24 februari

Idag har vi riktigt fint, men kallt, vårväder här i Harestad. Rasmus, min pappa, Emil och Harry är ute och grejar i trädgården medan jag sitter här inne och försöker plugga. Jag tycker egentligen att kursen jag läser nu är jätteintressant men just nu är jag bara jättebitter och vill inte alls plugga, hoppas det är en tillfällig dipp och att effektiviteten kommer tillbaka snart!

I fredags var vi på Baby&Barn-mässa på Svenska mässan. Jag skulle egentligen gått själv men sen kom Rasmus på att han ville följa med så då packade vi in oss hela familjen och åkte dit. Mycket folk och det var väl egentligen inget speciellt där, men kul att hitta på något. Det mesta man eventuellt vill köpa finns ju att klämma på/få information om här i göteborgsområdet och"mässpriser" hittar man oftast i webshopar eller i Ullared ;) Vi köpte i alla fall gröna BRIO bedrockers som vi skall montera på spjälsängen idag och en klassisk grön BRIO race car som Emil skall få i födelsedagspresent, det skadar inte att vara ute i god tid ;)

Efter mässan åkte vi till mina föräldrar och blev bjudna på middag och igår kom dom hit för att hjälpa till att röja och städa här hemma. Imorgon kommer nämligen en mäklare hit för att värdera huset och vi skall höra vad som kan vara värt att göra och inte inför den kommande försäljningen. Spännande! De vänner som härjar på bostadsmarknaden just nu säger att det är heldött så vi får väl höra hur prognoserna ser ut...

På tal om inget så har jag fått tips om att man ev. kan läsa de valbara kurserna på mitt program på annan skola. Det vore ju perfekt om jag kunde läsa någon kurs på Mittuniversitet i Östersund om vi nu skall vara där mycket när det skall byggas, flyttas och trixas :)

Nu skall jag försöka ta mig igenom lite kurslitteratur och peppa mig själv med att det bara är  2,5 vecka till tenta och sen är det ledigt fram till hösten! Då kan jag med gott samvete ägna min egentid till att grotta ner mig i förberedelser inför Emils 1års-kalas, läsa barnvagnsrecensioner, googla inredningsinspiration, pyssla med fotoalbum och virka! Kooomsi komsi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar