måndag 11 februari 2013

Sängmobil

När Emil låg i magen vägde jag fram och tillbaka om vi skulle ha en mobil över spjälsängen. Ville ha en för att det kan vara bra för barnet att ha något att kika på men ville inte ha för att barnet inte skall bli distraherat. Sen fanns det ju med eller utan musik också, ännu svårare. Det slutade i alla fall med att vi inte köpte någon och har fortfarande inte gjort.
 
Nu när vi nattar Emil brukar vi dra upp hans kaninspeldosa som han fick av sin mormor och morfar när han föddes. Den gör honom oftast lugn och är bra att somna till. "Problemet" är bara att den har spelat klart efter typ 40 sekunder och då får man gå in och dra upp den igen. Det blir lite springande och Emil blir störd, effektiviserare som jag är har jag nu börjat kolla på sk. musikmobiler. Men hur länge spelar dom? Hittade en med 6min och det är ju bättre än idag men finns det inga med typ 30min? Eller ännu bättre, en med on/off-knapp?
 
 
Finaste musikmobilen från Skip Hop - precis i min smak! Synd att den ska kosta en halv förmögenhet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar