tisdag 5 mars 2013

Krypställning och barnmattor

Sedan typ två veckor tillbaka har Emil avancerat sig lite från att ha bara legat på mage till att nästan stå i krypställning på alla fyra. Här uppe är det lite halt på golvet och inte så lätt men på heltäckningsmattan på nedervåningen går det jättebra och då lyckas han åla/krypa omkring mycket mer än här uppe. Kanske är dags att införskaffa en lekmatta hit upp som han kan öva på? Och senare leka på ;) De tre sista mattorna är "riktiga" mattor men det får nog vänta tills E får ett eget rum, vill kunna rulla ihop och ställa undan lekmattan om den inte används. Lutar nog mot den översta :)
Lekplats, 149kr, IKEA
Vandring Spår, 199kr, IKEA

 

Lusy blom, 299kr, IKEA


 
Looping, 765kr, Matts mattor


Barnslig ringdans, 299kr, IKEA
 

4 kommentarer:

  1. Håller med, den översta är heftigast:)
    // Farfarbror(kan man kallas så?) Gugge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja vi har stött på alla möjliga kombinationer nu ;) Vad roligt att du kikar in här :) Hoppas allt är bra med er och att Dino återhämtat sig efter sitt lilla äventyr.

      Radera
  2. Håller med Gunnar! Klart att gossen ska ha en bilmatta att träna på... då kan jag gå igenom vad som gäller när man ska köra i en cirkulationsplats! Så han lär rätt från början...

    Köp två om du ska väg till IKEA, jag betalar båda! Så kan Emil få en och jag kan ha den andra på min blivande trafikskola ;-)

    /Kramar fr FarmorMonica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag tyckte den här var lite roligare än dom traditionella bilmattorna :)

      Radera