söndag 31 mars 2013

Påskhelgen

I fredags åkte jag och Emil till Christian och hans föräldrar för att hälsa på i deras nybyggda och jättefina stuga. Bilresan dit tog ca tre timmar men Emil sov bara de första 20min. Fick stanna för två blöjbyten och sjunga bäbä vita lamm säkert 200 ggr efter att bilradion slocknade, som tur var hoppade den igång igen. Lite gråt och skrik men i det stora hela gick resan jättebra! :)

Väl där blev vi bjudna på påsklunch och fika, därefter tog vi en promenad i det fina vädret på isen och Emil somnade i vagnen efter att ha lekt och fått total uppmärksamhet av oss alla ända sen vi kom dit. Sen vaknade lilleman igen och det var full fart ;) så himla kul att komma dit och vi hade verkligen en supertrevlig dag! Hoppas att det kan bli fler gånger och att R kan följa med :)

Resan hem sov Emil hela vägen och väl hemma väntade Rasmus så vi kunde åka till Emils farmor Monica. Där tillbringade vi större delen av lördagen och var mest bara ute i det otroligt fina vädret! Gillade korv, njöt i solen och E åkte pulka. Jag lyckades skrämma fram mina dumma soleksem i ansiktet, får börja äta d-vitamin igen och hoppas att det hjälper... Emil var väldigt fascinerad av farmor Monicas nya höns och tittade länge länge. Men det är sååå skönt med fint väder! Åh jag har verkligen längtat och ända sen vi kom upp för över en vecka sedan har det varit mestadels jättefint väder med vinterlandskap och sol :)

I lördags eftermiddag blev vi bjudna på påskmiddag hos Emils farfar och Anita vilket också blev jättemysigt :) igår var vi inne hos Sigrid och Emil fick en påskpresent, en jättefin draganka från brio som han älskar och har lekt med både igår och idag på morgonen - tack! :)

Så vi har haft en jättefin påskhelg och jag längtar tills nästa år när E är lite större och kanske vill måla ägg och leta efter påskägg som påskharen har gömt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar