onsdag 3 april 2013

Inspiration och drömmar

Just nu sover Emil efter en ganska påfrestande dag och R är påväg hem från jobbet. Trotts gnälldag har vi ändå fått lite gjort så nu belönar jag mig själv genom att bara låta allt ligga för att istället njuta en liten stund i soffan och läsa bloggar.

Just nu är det många som börjar odla och  påta med sina blommor och växter vilket ser så mysigt ut och jag längtar sååå tills vi flyttat upp på riktigt och kan ha tid för sånt. Just nu känns det lite ovärt att köpa blommor och lökar när vi bor på två ställen. Lite potatis och lök ska jag sätta i pallkragarna och kanske plantera något fint i krukan på bron hemma i Harestad, här utanför stugan i Östersund blir det kanske nåt fint litet arrangemang men där går nog gränsen...

Men som sagt, om en tid när vi bor här uppe på heltid önskar jag kunna plantera, så, sköta och skörda men framför allt lära mig. Ett fin planteringsplats i trädgården med krukor och loppisfynd där allt finns till hands är en sån där dröm som jag kanske kommer förverkliga någon gång i framtiden :)

Nu hör jag små söta ljud innefrån sovrummet. Min lillprins verkar ha vaknat på rätt sida den här gången och jag är laddad med ny energi <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar