onsdag 9 mars 2011

Snö.

Idag har vair en händelserik dag. Imorse vaknade jag som vanligt, gick ut med Harry och tyckte det var synd att inte solen var framme med lika fint väder idag. Sen vet jag inte vad som hände, typ 2 timmar senare skulle jag ta ut Harry en sista gåg innan jag skulle gå till bussen och då var det snöstorm ute! Eftersom vi befinner oss i Göteborg (okej Kungälv) så snöade det horisontellt och på bara någon minut var hela gräsmattan helt vit och snön bara skrattade åt mig när jag stog där och faktiskt trodde att mina tre fina vårdagar var slutet på vintern.

760in är trasig så jag skulle alltså gå ner till bussen i snöstorm, kul, jackan blev helt vit och jag som dagen till ära hade fixat håret på morgonen såg ut som cruella de ville. Rasmus ringde och skratta lite åt min förbannelse över vintern och sen, precis när vi har lagt på så försvinner benen under mig och där, mitt på landsvägen, det snöar så mycket att man inte ser till andra sidan älven, just där ligger jag som ett snömonster med armar, ben, snö och väskor åt alla håll! Det första jag tänkte var "Näe, nu skiter jag i det här, jag ligger kvar här" Asså det var som ett skämt!

Sen kom inte min buss för den hade kört i diket några hundra meter från hållplatsen och efter många tysta svordommar över västtrafiks inkompetenta kundservice träffade jag tre jättetrevliga tjejer från Skellefteå och så fick vi sjuss av deras granne ner till stan. Herregud säger jag bara.

Men jag kom i tid till redovisningen som var anledningen till att jag inte bara vände och gick hem från första början. Så nu är det bara en till redovisningen och sen mekaniktenta, laddad! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar