torsdag 24 mars 2011

Vårfint

Nu har jag och Harry varit hos veterinären för 1års-kontroll och vaccination. Allt såg bra ut, jag har varit lite orolig över hans tandkött som nästan är lite gråaktigt men det var tydligen helt normalt och berodde på att att han hade pigmentförändringar i hela munnen, så det var ju skönt att veta :)

Igår tog jag på mig mina gröna fingrar och klippte av en kvist från våran häck här ute. Kvisten tog jag med till Kungälvs Garden Center för att fråga om dom visste vad det var för sort. Så en Berberis är det vi har här ute, dock kunde hon inte säga om den var grön eller röd - grön hoppas jag på! Vi funderar ju på att plantera mera häck och vill ha samma.

Sen åkte jag till Blomsterlandet och efter en stund hittade jag vad jag ville ha för att göra mitt livs första blomsterarrangemang. Det var riktigt kul att gå omkring där bland alla blommor och växter, vilka konstverk man kan göra! Fick lite ideér inför påsk... ;)

Jag använde en gammal kruka som de förra ägarna lämnat kvar utanför huset och med lite mossa och glasstenar som dekoration blev jag faktiskt ganska nöjd med resultatet :)





Det blev en murgröna över son fick en egen liten kruka i hallfönstret. Hittade en trevlig inställning på kameran så bilderna blev lite "varmare" av blixtljuset, annars brukar det bli så hemskt konstigt när man tar med blixt och det är mörkt runt om, tummen upp för älsklingskameran :)

Senare skall jag jobba på Ica så då tar jag med mig Harry och så sover vi i Utby inatt för mamma skall passa honom imorgon. Sen blir det även våffelbak i Utby imorgon för då är det våffeldagen, glöm inte det! :)

2 kommentarer:

  1. Jag skulle bestämt vilja hävda att ni har bättre väder än vi... Ska du till plantskolan igen får du gärna se ifall dem fått in granplantor hos er än:D
    //Albin

    SvaraRadera
  2. fiiiiinfiiiint!
    Du är duktig du =)

    Monica

    SvaraRadera