onsdag 23 mars 2011

Vårkänslor!

God morgon på er!

Idag har jag mycket på agendan men framförallt skall jag ta mig till en blomsteraffär! Blev så himla sugen på att göra ett litet blomsterarrangemang på trappan, nu när det äntligen är vår och allt :) Det här med blommor är helt nytt för mig, det ända jag kan komma på är att vi fick odla varsin solros på förskolan, jag gick nämligen i solhuset! Den stackars lilla solrosen som första var ett frö växte och blev skitstor, många tappra försök att hålla den uppe med snören etc. ;) Sen gjorde jag även ett tappert försök att odla en palm i mitt rum efter att jag tatt med mig några palmfrön från kanarieöarna, det gick inte alls.

Så någon trädgårdsmästare med supergröna fingrar kan jag ju inte påstå mig vara, men en liten vårkruka skulle vara kul att våga sig på :)

Sen klippte vi även Harry igår kväll, han blev jättesmal! Han hade så mycket tovor i hela pälsen så vi klippte av alla dom och sen rakade vi ryggen, halsen och huvudet - galet tjock päls!! Så nu ser han inte riktigt klok ut ;) Men som tur är så växer ju pälsen ut igen och så får vi vara duktigare på att borsta den ordentligt så man slipper tovor, så nästa gång det är dags för klippning kanske vi kan få honom att se ut som en dvärgschnauzer, för nu är det mer som en tilltuffsad nakenhund med jätteöron ;)

1 kommentar:

  1. Bild önskas -och det snarast!

    Tilltuffsad nakenhund...kanske Asta gillar honom bättre som tilltuffsad nakenhund!

    Monica

    SvaraRadera