söndag 4 september 2011

Det här med att bo i hus...

Jag fullkomligt ÄLSKAR det! Just nu sitter jag ute på altanen, Harry ligger och halvsover bredvid och solen gassar över Harestad! (har till och med smörjt in näsan med solkräm, det är riktig sommardoft enligt mig!)

Nu är den första sommaren i huset nästan över och den blev så himla mycket bättre än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Visst hade man massa idéer och planer över vad man skulle göra med både hus och trädgård som vi självklart inte hunnit med, men det känns fantastiskt ändå! Bara det att ha en altan!? En grönskande trädgård med fruktträd att släppa ut hunden i, dessutom avgudar Harry våra grann-kossor och kan roa sig länge genom att stå och spana på dom :) Det är fantastik miljö med närhet till vacker skog och bad, jag känner mig så bortskämd och lycklig så jag nästan skäms ;)




Igår gick jag bakom carporten för att hämta lite ved och vet ni vad som fanns där? Kantareller! Folk går i skogen flera timmar för att hitta dessa vackra guldiga svampar och vi har dom en meter utanför tomten! Vi äter ju inte svamp men kantarellsås har jag för mig att jag faktiskt tycker om :)


Dom har ju som sagt gjort om blogspot så nu kan jag t.ex. inte rotera bilderna, vi får nöja oss med några som är rättvända från början :) Och så kan man inte ha flera bilder bredvid varandra... Hmm hoppas detta är småfel som rättar till sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar