fredag 11 november 2011

11 november

Idag är det 11-11-11, det är faktiskt lite coolt!

Mamma och Lena har varit här på lite fika och jag skall snart åka bort till Rasmus jobb för att se om vi får till lite service på Merca-bilen :)

I morse var vi uppe med tuppen för att infinna oss på Smådjursakuten i Göteborg kl.09.00, Harry och jag. Många ville hälsa på lilla Harry som verkade ha charmat många sköterskor och veterinärer ;) Sen fick vi komma in i ett rum där en sköterska tog bort hans stygn och kollade igenom honom. Det gick bra, hon var jätteduktig och Harry stod snällt still, så nu är det gjort och han blev godkänd på den lilla besiktningen :)

Ikväll kommer grannarna (ägarna till shäfern) hem, får se om vi skall träffa dom ikväll eller imorgon kanske. Harry är i alla fall livrädd för hon som var ute med hunden just då, hon skulle hälsa på oss igår när vi var ute med H kröp skakandes ihop vid mina fötter med svansen mellan benen och vägrade gå så det får nog bli en annan gång. Vi vet ju inte hur han reagerar när han ser hunden men dom skall inte få vistas utomhus samtidigt. Även jag känner mig lite rädd för deras hund, vi var ju inne hos dom och hälsade på henne innan H hade fått komma hem. Det kändes lite obehagligt och man fick upp bilder i huvudet på vad hon gjort, man vill ju inte vara rädd för det känner ju hunden av men jag gjorde mitt bästa och vi stannade bara en kort stund i hallen. Men vi får se vad som händer...

Nu är det helg igen, någon som skall hitta på något extra kul? Jag funderar på att boka en plats i mammas och pappas bil till Ullared imorgon men har inte riktigt bestämt mig, det lär ju vara galet mycket folk! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar