tisdag 15 november 2011

15 november

Vaknade av ett schwiiitsch ute på bron och en Rasmus som lite chockad sa "Det är halt ute idag!"

-3 grader och klar himmel. Det är iskallt och jag går omkring i tofflor och tjock stickad tröja, tänk om den där lilla kaminen kunde varit installerad så hade det problemet varit ur världen och jag hade haft världens mysigaste dag med studier och en liten vovve sovandes vid fötterna i soffan. Men nej, det går inte för vi har fått FEL skorsten!

Rasmus tyckte det kändes fel när vi hämtat den så vi ringde tillbaka och undrade om det verkligen var rätt. Jodå, dom ringde tillbaka efter att dom kollat och allt skulle vara rätt. Men i lördags när vi skulle installera skiten så var det inte rätt i alla fall, trött man blir. Idag kommer det i alla fall en leverans med ved :)

Har haft besök av Labans matte en stund, vi fikade lite och hon ville se hur det var med Harry. Harry blev glad och viftade på svansen och fick jättefin present med stor påse leversnittar och en tuggleksak - tack fina Laban! Igår skulle grannarna (dom med shäfern) komma in på lite fika och vi skulle prata men dom hann knappt komma in i hallen innan H blev helt skakig, kissade på golvet och kröp ihop bakom mig med svansen mellan benen och sänkta öron. Vi sa att dom skulle gå igen för att det här inte skulle fungera, dom hade med sig lite korv till honom men ingeting fungerade utan han gömde sig under bordet, det kom mer, denna gången både nr.1 och 2 och han tryckte sig mot golvet och köksskåpen. Lilla killen... Han har aldrig gjort ifrån sig inomhus förrut så han blev verkligen rädd och chockad...

Sen när dom gått igen var han väldigt nedstämd och orolig men vi fick klappa honom och han verkade trygg hos oss. Rasmus moppade golvet medans han satt hos mig och fick kalvkorv och efter en stund blev det bättre och när R gömde korvbitar som han fick leta efter så gick svansen som vanligt och han blev sig själv igen. Så min förhoppning om att han hade fått en minneslucka och glömt den hemska händelsen höll tyvärr inte...

Vi fick i alla fall reda på att dom skall hitta ett nytt hem åt hunden och inte ha henne lös fram till dess. Vi berättade att jag kände mig rädd att gå ut med H så vi fick ungefärliga klockslag då dom går ut med henne och att hon är med dom på jobbet en del av dagen. Det känns bra att dom inte heller tycker att detta är en hållbar situation och att vi kan prata med varandra. Jag är tveksam till om det är bra att hon får komma till ett nytt hem men det kan kanske bli bra och jag är tacksam så länge hon kommer bort från området.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar