tisdag 7 februari 2012

Husse kommer hem!

Ska åka till Landvetter ikväll och hämta R som kommer hem från en vecka jobb i Östersund. Äntligen! Som vi har saknat honom!

Vi har klarat oss från otrevliga överraskningar (fruset vatten, stopp i avlopp, strömavbrott, bilproblem etc.) vilket jag är väldigt glad över eftersom R är min prins som kommer till undsättning i dessa situationer. Men jag har klarat mig fint och blivit en fena på att elda i kaminen och hugga tändved ;)
 
Tidigare idag när jag och H skulle gå våran skogsrunda blev vi minst sagt förvånade när det inte fanns någon skog kvar? Det är ett ställe där stigen delar sig och vi brukar gå till höger men där var det helt blockerat med fällda träd och "våran" lilla stig med skog på sidorna var helt utplånad. Trodde nästan vi hade gått fel för jag kände inte ens igen mig, och inte H heller. Han gjorde ett tappert försök att hoppa över ett par stockar men sen stod han bara där och tittade på mig. Så vi fick gå vänster istället, man kommer till samma ställe oavsett om man väljer höger eller vänster från början och när vi kom dit så var det avverkat där också, väldigt tomt men ljust. Hade hört att dom skulle avverka en del och har någon kväll sett starka strålkastare borta vid skogsbrynet i kohagen och en jättemaskin som flyttat stockar men jag visste inte att dom hade hunnit fälla halva skogen innan dess?



Förut - Idag


 
Jaja, vi får väl se hur det blir när dom fått bort alla träd från marken. Jag har ju varit lite ledsen över att inte kunna gå där med barnvagnen sen (för det är väldigt brant och otympligt på vissa ställen) men nu finns det ingen skog kvar så det är ju skit samma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar