måndag 6 februari 2012

Helgens bestyr

Kom precis hem efter att ha varit ute på lite ärenden, glömde dock att köpa tulpaner...

Tänt en brasa och skall sätta mig med skolböckerna en stund (resten av dagen) målet är att börja på och göra klart övningsuppgifterna till kapitel 4 i Termodynamiken. Är jag riktigt duktig så kan det gå ;)

I lördags åkte jag hem till kära Christian och träffade lite folk, jättetrevligt! Vi fortsatte ut på krogen men jag stannade där typ 30minuter för sen var jag helt slut i huvudet av musiken och ringde efter pappi som kom och hämtade mig, sov i Utby :)
 

Classic Sport
Igår åkte jag, mamma och pappa till babyproffsen och kikade på barngrejer, mest barnvagnar. Dom röstade på Emmaljunga Classic sport med tillhörande City Korg, mest för att den hade lite högre markfrigång och stålvarukorg som inte blir smutsig på samma sätt som den svarta tygkorgen på City Crossen. Och den lilla korgen för att den andra är så klumpig. Annars blev dom båda väldigt positivt överraskade om hur lätt det var att knäppa på och av sittdelen och att korgen inte var så tung. Men men, jakten fortsätter ;) Sen om typ 1 eller 2 år kommer jag tycka att jag var jättetöntig som inte bara valde en vagn men det är ju mitt lilla problem, jag har sån fruktansvärd (!) beslutsångest. Tacka gud för öppet köp och bytesrätt, finns nog ingen som utnyttjar det så mycket som jag.Fast... Nu för tiden är det väldigt sällan jag handlar mer än mat ;)

Efter rundan på babyproffsen åkte vi till farmor och farfar för lite fika och hämta hem Harry - åh så mysigt det var att träffa honom igen! Farfar hade ställt fram en stol i vardagsrummet så han satt och spanade ner på oss från 3e våningen när vi kom, och glad blev han när vi närmade oss ;)

Sen hämtade vi upp Viktor och fortsatte hem hit. Åt lite middag och fixade i ordning i källaren så nu känns det jättebra :) Slängde, sorterade, stuvade och flyttade omkring alla grejer så nu är det riktigt luftigt där nere och det känns fullt möjligt att vi kan använda källaren som bostadsyta och inte bara förvaring. Men det är fortfarande lite hyllor och mer förvaring som behövs. Tanken är att fixa i ordning hallen där nere ordentligt (och ev. bygga ny trappa som inte är livsfarlig) innan bebis kommer och sen ha vagnen där nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar