söndag 19 februari 2012

Våran helg

Åh vilken mysig helg vi har haft :) I fredags åkte jag till mamma innnan jag skulle hämta R och blev bjuden på god middag. Hennes arbetskamrat var där och även en vän från Utby, trevligt litet stopp innan jag åkte vidare till Landvetter för att hämta R. Försökte lägga upp ett blogginlägg från telefonen på kvällen men det har tydligen inte publicerats... Jag hade iallfall fixat lite chokladpudding med grädde tills min älskling kom hem som vi smaskade i oss, eller ja, Rasmus åt, jag tyckte inte alls att det var så gott som jag hade föreställt mig ;) Sen har vi bara njutit av att vara tillsammans och lediga efter Rasmus vecka i Stockholm. Han verkar för övrigt nöjd med kursen, mycket att lära sig men bra material och lärare.

Igår hade vi en slappardag här hemma och avslutade hemma hos en vän som fyllt år med massa folk, mycket trevligt - och supergod cheescake! Skall absolut testbakas någon gång. Idag har vi också slappat, lekt lite med H i trädgården, övat inkallning och låtit honom leta efter skinkbitar, han är duktig när han vill våran lille kille :) Fick även jaga bort en av granntantens papillonhundar som gärna rymmer in på vår tomt, stackars H var helt stressad när han skulle springa omkring och pinka in sina revir på tomten igen.

I eftermiddag har vi varit en sväng i Utby, dels för att H behöver vara själv några timmar varje dag så han blir van och dels för att hälsa på pappa och V som kommit hem efter en veckas skidåkning i Alperna. V hade skaffat någon kamera som man kunde fästa på hjälmen, jisses vilka berg och backar! Massor med snö och man blev allt lite sugen på att damma av brädan som står nere i källaren ;)

Imorgon är det dags för Ultraljud. Jag är så himla glad att R skall åka imorgon bitti och inte ikväll, känner mig inte så nervös just nu men hade jag varit själv lär jag ju ha dött av nervositet och inte kunnat sova en blund. Men nu känns allt bara bra :) Hoppas såklart att allt skall vara bra med vårt lill* pyre och att man får med sig en fin bild :) Funderar lite över om vi kommer bli fram- eller tillbakaflyttade någonting... Tänk att tiden gått så fort, när vi fick tiden kändes det som en hel evighet bort, drygt 9 veckor. Näe jag vågar knappt tänka mer på morgondagen, då kommer jag bara bli nervös. Undrar hur mycket jag kommer kunna koncentrera mig på föreläsningen alldeles innan...

Nu blir det söndagsmys, funderar på att göra i ordning varsin milkshake med vaniljglass och jordgubbar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar