måndag 19 mars 2012

Skötbord

Åh jag är så sugen på att börja fixa här hemma inför bebis ankomst! Prio ett är att bestämma om vi ska ställa in en spjälsäng i vårt sovrum eller om vi ska flytta ner och ha både sovrum och barnrum där nere. Finns för- och nackdelar med båda alternativen. När R kommer hem blir det tankeverkstad och jag tänker inte ge mig förrän vi kommit fram till något beslut ;)

Ska vi ha sovrum här uppe kommer det nog bli skötbord i badrummet. Problemet är att det är så litet och att toalettstolen står i vinkel men ett Sniglar skötbord från IKEA tror jag skall passa bra och verkar vara mycket uppskattat av många föräldrar, dessutom är det billigt. Planen är att göra det lite finare och personligare med vit färg, tyger, krokar, handdukar, förvaringskorgar och fin skötbädd :) Någon som vet om det kan bli skador i taket om man hänger upp en liten krok för att hänga en mobil i? Tänker att det kanske kan komma in fukt eller så? Funderar även på om man kan ha någonting hängandes på väggen bakom skötbordet, någon typ av praktisk förvaring hade varit bra, kanske kan fungera med sugkoppar och små tygkorgar för småsaker som inte blir för tungt, eller en lina med typ "klädnypor"..? Det är kakel på väggarna och vi vill inte borra, därför är även väggskötbord uteslutet även om det hade varit bäst rent platsmässigt.

Åååh jag vill fixa fint med massa färg! Jag är ju lite kär i vitt men vitt är så tacksamt för det kan man lätt piffa upp med färg och när det gäller barn känns färg självklart för mig, gärna starka och blandade färger. Hoppas på att kunna skapa en trygg och säker, men samtidigt spännande och kreativ miljö för våran lilla upptäckare :) Tänk sen om/när det finns möjlighet att inreda ett eget barnrum, oj vad jag längtar! Har redan börjat samla insipirationsbilder och idéer i en mapp på datorn men först vill jag pyssla med det som går så som det ser ut idag. Det kliar i fingrarna!


Skötbord Sniglar från IKEA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar