söndag 18 mars 2012

Söndagssummering

Känner nästan att jag får ta ett litet summeringsinlägg om helgen. Rasmus har inte varit hemma men jag och Harry har haft mycket kul för oss :)

I fredags åkte vi till veterinären för vaccination och tydligen förknippde H stället med det hemska som hände så han satte sig nedanför entrétrappan, skakade som ett litet löv och gick väldigt försiktigt med svansen mellan benen och tittade ner i marken när jag äntligen fick in honom genom dörren. Väl där inne skakade han ännu mer och eftersom vi kom alldeles lagomt i tid fick jag bära in honom till rummet, helst hade jag velat att han skulle gå själv men vi fick terapia lite efter sprutan istället. Då gick det nämligen väldigt fort från rummet till receptionen och H tyckte det tog alldeles för lång tid att betala och väntade tålmodigt tills han fick trippa ut genom dörren, snabbt fram till bilen och hoppade in omedel bums.

Veterinären kände inte igen oss men sen berättade jag vad som hände sist och att han inte alls brukar vara så rädd för att gå till veterinären och då kom hon ihåg oss, frågade om vi ansåg honom återställd och kollade igenom ärren lite snabbt, han fick godkänt och det kändes bra :) Vaccinationsprutan var inga problem.

Efter detta packade vi in oss och åkte till Utby. Åt lite middag och sen lämnade jag kvar H med Viktor och åkte med (eller ja, eftersom jag är nykter i alla sammanhang blir det ofta jag som får köra :P) mamma, pappa och mammas väninna för att gå på Brasserie P Comedy Club (stand up) som väninnans sambo höll i. Så himla bra! Hade aldrig varit på något liknande tidigare men det var kanon! 6 olika komiker tror jag det var som uppträdde och det blev många skratt, lillbebisen undrade nog var mamman höll på med.

Vi sov i Utby och på lördag morgon gick jag H upp i tid för att gå morgonpromenad med mammas och pappas granne och hennes fina Rassel, en golden retriver. Vi skulle nämligen vara hundvakt åt honom senare på kvällen och tänkte att det kunde vara bra att dom fick en liten promenad tillsammans. H var ivrig som vanligt men efter ett tag gick det jättefint.

Sen åkte jag och mamma till Östhjälpen Second Hand och hittade lite fina saker och gick in en sväng på Rusta där jag hittade vitt garn till bebisfilten. På eftermiddagen åkte vi till moster med familj för lite släktmiddag då mormor och morfar även kom dit, bara R som saknades. Men vi ersatte honom lite provisoriskt med Rassel som fick följa med och det gick faktiskt väldigt bra med vovvarna. Rassel är så go och lugn i vanliga fall men H som är en liten visp skötte sig väldigt bra och det blev en lugn kväll. Då blir matte stolt, även om det fortfarande finns utrymme för att öva och bli ännu duktigare ;) Efter middagen gick jag och pappa en liten promenad med vovvarna, vi mötte ett annat par med hund som vi sa hej till (då brukar det bli ett jäkla liv på H) men han sa inte ett knyst!Han tittade på dom när vi såg dom på håll, spände sig lite och gac ifrån sig ett litet gny/gläffs men sen sa han inte ett knyst och nosade glatt i marken när vi passerade varandra. DET är bra! Hejja Harry!

Sådär, nog om skryt om min duktiga vovve som jag älskar så ;) Idag blir det studier, hoppas ni andra får ett härligt avslut på veckan och helgen :)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Råkade snubbla in på Din blogg, och lite paff blev jag då jag såg att Du bor i Harestad! Själv bor jag i Flateby med hundar man o en 2-åring. ;)
    Visst är det mysigt att vänta smått!?
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du skrev :) Ja det är helt fantastiskt att vänta barn och jag kan bara tänka mig att det säkert är ännu roligare att ha en 2åring där hemma! ;) Flateby är inte långt borta, vi bor nästan nere vid färjan. Vad har ni för hundar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att låta lite klyschig så har alla åldrar sin charm! ;)Det är både underbart roligt med en 2-åring och väldigt jobbigt ibland med all trots och allt härmande. ALLT man säger upprepas så det gäller att tänka sig för både en och två gånger innan man pratar! ;) Jag har bebsi-"feber" just nu, längtar ihjäl mig efter en liten! Men det får vänta lite ;) Vi har två labbe/vorsteh blandisar, en strävhårig tax och en papillon. En salig blandning ;) Den ena blandisen Nellie blir 11 i år så hon är pensionär, den andra är hennes avkomma (kom till via en tjuvparning så inget planerat, var bara tur att hanen var renrasig labbe så det inte blev ännu fler raser.) Han heter Muscot och är 7 år, han fick jag "tillbaka" i julas så han är tänkt att han ska få va med o jaga i höst. Främst apportering och lite stötjakt. Taxen heter Tikka och är 4 år, hon jagar vi med såklart! Och papillonen är 7 år o heter Kajsa, henne har jag fått då hon skulle avlivas av oklar orsak. Har blivit ganska vanvårdad i sitt tidigare hem. Oj det blev en lång radda med hundfakta! Men hundar är liksom vårt liv kan man säga ;) Vill du prata mer så är min mail adress: schroder.sara@gmail.com

      Radera