tisdag 6 mars 2012

Tenta nr.1 avklarad

Sådär ja, nu ställer jag in Termodynamikböckerna i bokhyllan och hoppas på att aldrig behöva ta fram dom igen. Bebisen buffade och hejjade på under tentan så vi får väl se sen hur det gick ;) Men även om jag skulle behöva skriva om den så är det typ ett år kvar eftersom jag kommer ha fullt upp med att vara nybliven mamma och njuta av livet med våran tvåmånaders bebis när första omtentan är. Hur galet underbart känns inte det då?! Ibland får jag såna här "det är ju inte alls långt kvar ju!"-attacker, typ nu ;) Men samtidigt känns det som en evighet kvar. Jag vill ju börja fixa här hemma med skötbord och blöjor, söta filtar och allt som hör till. Köpa, tvätta och vika bebiskläder, ställa in och bädda spjälsäng och packa BB-väska. Och åka till Ullared för att köpa sånt som kan behövas, listan är redan skriven och fylls på var och varannan dag ;) Men som sagt, allt det där känns lite väl tidigt för ännu och tiden sniglar sig fram.

Skall i alla fall bli väldigt skönt att lämna den här läsperioden bakom sig, det har varit mycket oro och bebistankar som gått ut över studierna. Nästa vecka börjar två nya kurser, Projektledning och Logistik så jag hoppas att dom blir intressanta och att jag orkar plugga ordentligt :) De kanske blir dom två sista kurserna jag läser med min klass, känns konstigt men jag hoppas att, tillsammans med studievägledaren, kunna hitta ett bra sätt så jag kan läsa i alla fall några kurser under mammaledigheten och sen bli klar lite senare än resten av klassen :)

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat Nathalie! Du är duktig du ;-)
    Alltid lika roligt att läsa om dina vedermödor, tankar och funderingar.... Kramis!

    RasmusMammaMonica

    SvaraRadera
  2. Ja det blir nog roligt att titta tillbaka på sen när graviditeten är över :) Rasmus har det sista provet på kursen imorgon och med tanke på att han hade typ 98% rätt sist så får vi hoppas att det går bra imorgon också :)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för honom i morgon!... Han är så himla bäst ;-)


    RasmusMammaMonica igen...

    SvaraRadera