söndag 25 mars 2012

Ullared


Spjälskydd, lakan till spjälsäng + vagn, plastad frotté, bäddset med grå nallar till vagn, två bäddset till spjälsäng. Flaskställ, flaskborste och två MAM First Bottle med extra nappar i strl.2.


Fleecefilt, fyra små handdukar att ha på skötbädd, två skallror, två cd-skivor med barnvisor och en "Boken om mig" att fylla i det första året som jag blev helt kär i. Svart åkpåse till vintern.


Två bodies i strl. 56, en body i strl. 50 (ej på bild), body med korta ben i strl. 62, tre dreglisar, sex par stumpor och två par byxor i strl 56.

Badbalja med tillhörande badhjälp, badcape med spöket Laban motiv som R valde och en badbok.



Skötväska med tillhörnade skötunderlägg och necissär, lila termos (0,25l) att ha i skötväskan,  två baby-on-board-skyltar, hjulskydd och en hängmobil till vagnen.


Två paket torra tvättlappar, två paket våtservetter, solskyddsfaktor 50, två paket babytops, nagelvårdskit, babytandborste och nässug.  


Manuell bröstpump (någon som har bra eller dåliga erfarenheter av just dennamodell?), amningskupor, amningsnapp och amningsbh.


Dessutom köpte vi täcke + kudde till både vagn och spjälsäng, en vagnfigur och ett klädpaket i strl. 50/56 (två bodies, pyjamas och byxor) som inte kom med på bild, sätesskydd till bilen för bilbarnstolen, bindor och sånt och några gravidvänliga toppar till mig. Mycket av det som stod på bebislistan prickades av men inte allt så ännu finns det saker kvar att inhandla, tur det för det är ju så kul ;) Sen blev det en hel del annat som inte var bebisgrejer, sammanlagt två proppfulla vagnar och ett rekordlångt kvitto :) 

Om det är någon som undrar över priser eller liknande så är det bara att fråga :)

3 kommentarer:

  1. hej
    vi väntar barn. Och då undrar jag faktiskt om det är stor pris skillnad på baby varor på ullared jämfört med på vanliga butiker?
    tycker du har handlat en del baby saker- som behövs. tyckte du det var rimlig pris på allt som köptes på ullared ?
    MVH

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du skrev och stort grattis till graviditeten!

    En del saker var stor prisskillnad från vanliga babyaffärerna, typ täcken (79kr?), kuddar (30kr?) och sängkläder (ca 100kr?) till vagn och spjälsäng (fanns dessutom stort utbud enligt mig), skötväskan (129kr?), åkpåsen (149 eller 199kr?), amningskudden (149kr?) och speldosor/skallror från Teddykompaniets Diinglisar. Å andra sidan så är ju det mesta i babyaffärerna "märkesvaror" så jag vet inte om kvaliteten är bättre där men hittills är vi i alla fall nöjda med det vi köpte i Ullared, skötväskan är kanon! Ett tips är att kolla på familjeliv.se, där ska det finnas en forumtråd om Ullareds priser :)

    Bebiskläder var väldigt olika, några tior billigare än typ Lindex och Kappahl men inte alls lika fina och ganska litet utbud, nu i efterhand hade jag nog skippat en del av kläderna från Ullared och hellre köpt i vanliga affärer. Ska du köpa kläder så köp dom med en liten giraff som "märke", dom är jag (och många andra) mycket nöjda med! :)

    Sen såg jag att dom även säljer spjälsängar, skötbord och vagnar. Vi köpte/lånade det från annat håll så dom vet jag inget om. Fanns dessutom massor med nappar, bebistallrikar, muggar och sånt som behövs sedan när dom börjar äta mat men priser och så vet jag inte. MAMs nappflaska First Bottle var typ samma pris som på Ica Maxi.

    Sen är ju jag något partisk eftersom jag tycker det är väldigt kul att gå på Gekås och har varit där både en och två gånger efter besöket jag skrev om i detta inlägg ;) Men hoppas du hittar något du blir nöjd med om du åker dit och lycka till med bebis!

    SvaraRadera
  3. tack för svaret uppskattas verkligen. Får se om det blir Ullared isf. Kan börja förbereda lite smått. Har ganska lång tid på mig än :P .

    SvaraRadera