tisdag 27 mars 2012

Möte med studievägledare

Igår hade jag ett jättebra möte med studievägledaren för vårt program. Min förhoppning är ju att kunna läsa lite på deltid efter att bebis kommit till oss och det verkar inte vara några problem från skolans håll, finns massa olika valmöjligheter vilket känns jättebra :)

Sen beror det även på hur R kommer jobba första tiden. Om han ska åka iväg på kurser och så kommer det nog bli svårt för mig att plugga men då har jag möjlighet att tenta upp eventuella kurser som jag inte är godkänd i (vilket jag vet är minst en) Sen får man ju givetvis se vad vi får för liten bebis, vad det är för typ av kurser, hur man själv mår och om man ens orkar läsa någonting. Men det hade varit skönt att få någon kurs gjord så det inte blir riktigt "heltid" när man kommer tillbaka sen efter ett år eller vad det nu blir, för då kommer ju vab-tiden kan jag gissa.

Så det finns lite att välja mellan men jag är jättenöjd med mötet och känner mig inte alls lika orolig längre, jag kan alltid börja läsa men känner vi att det inte fungerar är det bara att skicka iväg ett litet mail och säga att man tar studieuppehåll helt, man är alltid garanterad ett års studieuppehåll och fortfarande ha sin plats kvar på programmet :)

Nu ska jag snart iväg till skolan i eftermiddag ska jag hämta hem lilla H som varit hos farmor och farfar på långtidspensionat nu, det har varit superbra då det har varit mycket dom senaste dagarna men vi saknar honom massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar