måndag 23 april 2012

Sovrumsplaner

När vi flyttade till huset var sovrummet ljusblått med en grå/svart-randig tapetfondvägg. Min käre far hjälpte till att måla sovrummet vitt för ett tag sedan och jag hade massa idéer om hur det skulle se ut men det har liksom inte blivit av... Så nu är det bara vita väggar med våran säng, ett sängbord, Harrys bädd och ett skåp där vi har en del av våra kläder. Nästan så det ekar där inne.
RAST byrå, 199kr, IKEA

Nu när bebissängen ska in ska klädskåpet ut (därför krävs det lite rensning nere i tvättstugan så alla kläder får plats där istället) jag har varit inne på att även ha alla barnkläder nere i tvättstugan så hela familjens kläder är på samma ställe, och för att det kommer bli ganska trångt i sovrummet, men nu har jag tänkt om. Har nämligen hittat en liten söt byrå på IKEA (62x30x80cm) som, efter att den målats vit och fått nya fina knoppar, kan få bli vårt nya sängbord och så kan vi ha bebiskläder i lådorna. Det är en ganska låg byrå så jag vet ju att pappa R inte kommer bli så förtjust i denna idé men tanken på att behöva springa ner i källaren mitt i natten bara för att hämta en ny pyjamas om det hänt en liten olycka känns inte så kul, med tanke på att vi även kommer ha skötplatsen på övervåningen...

Så, en vitmålad byrå som sängbord, ny lampskärm till sänglampan, en mörk träfärgad Stokke Sleepi spjälsäng med sängmobil, en vit hylla över spjälsängen med lite fina saker på, vit tavellist över våran säng med fotografier och någon ljuslykta, vit men mörkläggande rullgardin, vita gardiner eller vit hissgardin och kanske någon matta. Och självklart våran säng och Harrys bädd. Jaa, men det kan nog bli bra :) Så fort skolan blir klar skall jag ta tag i detta lilla projekt.

Stokke Sleepi spjälsäng

1 kommentar: