onsdag 9 maj 2012

9 maj

Min planerade sovmorgon förstördes av att sopbilen dundrade förbi klockan halv åtta i morse så hela huset skakade. Det regnar och är grått så jag funderar på att åka bort en sväng till Pingstkyrkans second hand i Kungälv. Det dumma är att det brukar vara så jäkla mycket bilar som står kors och tvärs och jag är inte riktigt haj på att parkera med monsterbilen än... Fast det går jättebra att köra :) 760in läcker bränsle när man kör så den vill jag inte ta. Fast jag är ju lite dum, hahah! Nu kom jag ju på att det är onsdag! Kändes precis som lördag eftersom det inte är någon skola idag och loppisen har bara öppet på lördag och måndag. Som sagt, gravidhormoner! Tur att jag kom på det nu innan jag hunnit dit, jösses vad trött jag hade blivit på mig själv isåfall. Men det är nog inte så många andra bilar där nu iafall ;) Onsdag betyder ny vecka - hej vecka 32.

På dagens agenda står det att jag ska hämta H från farmor och farfar och sen är det första tillfället för föräldragruppen i eftermiddag :) Spännande! Det känns som ett litet bevis för att det faktiskt börjar närma sig... Är väldigt förväntansfull och undrar vad som kommer tas upp, kunskap är nog det bästa  sättet jag kan förbereda mig på, i alla fall inför förlossningen. Satt igår och läste en artikel om planerade, akuta och urakuta kejsarsnitt, vilket jag är väldigt rädd för. Eller ja, det är väl det urakuta jag är mest rädd för och intalar mig själv att det förhoppningsvis kan bli lite mindre panikartat och dramatiskt om jag i alla fall vet vad som kommer hända och inte bara blir nersövd utan minsta aning. Hoppas såklart på att vi slipper vara med om något sånt men det känns mycket bättre och mindre nervöst att vara lite förberedd.

Fick lite informationsböcker från MVC om graviditet, förlossning och den första tiden med bebis. Har bara läst om graviditeten än så länge och skummat igenom resten men nu känner jag mig redo att även läsa in mig på förlossning, smärtlindring och första tiden efteråt. Fick även en bok av min mormor om barnets första fyra år med bra information. Har läst en himla massa förlossningsberättelser på internet och även en del på forum men när det gäller den här lill* bebisens ankomst kan jag nog samla information för att skriva en hel avhandling ;)

Undrar lite vad det kommer vara för andra blivande föräldrar där idag, kanske några i vår ålder? Kommer kännas lite knepigt att gå dit själv när de flesta andra säkert har med sig sin partner men det ska nog gå bra. Update om hur det gick kommer ikväll!

Lillskrutten i vecka 20, hur stor är du nu tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar