torsdag 10 maj 2012

Barnmorskebesök vecka 32

Har precis kommit hem efter besöket hos min nya barnmorska som var jättesnäll :)

SF-mått (30cm), blodtryck och sånt såg bra ut. Jag låg på gränsen till lite lågt järnvärde men vi skulle kolla nästan gång igen och hade det sjunkit då skulle jag börja ta extra järntillskott. Bebisen låg långt ner med huvudet och var "ruckbar" alltså inte helt fixerad och hon berättade att vissa bebisar lägger sig till rätta tidigt och inget att oro sig för.

Vad som däremot var lite sämre är min molvärk som kommer och går flera gånger om dagen och de smärtsamma sammandragningarna som inte alltid går över när jag vilar eller som kommer utan anledning. Sammandragningarna trodde hon var förvärkar och att movärken orsakades av att bebisen ligger så långt ner och trycker. Jag fick i alla fall en läkartid på tisdag för att kolla så inte livmodertappen är påverkad och kolla så allt ser bra ut. Blev det värre i helgen skulle jag ringa sjukhuset men det hoppas jag att vi slipper :)

Fick även lämna urinprov för att utesluta eventuell urinvägsinfektion och vad hon kunde se på provet där var allt normalt, möjligtvis lite mer äggvita än normalt men det var bara pyttelite. Hon skulle även skicka iväg provet till lab för att göra en mer grundläggande odling så det inte finns några andra bakterier eller infektioner som inte syns på deras test.

Jag vill såklart inte tro att det skall vara någon fara men man blir ju lite nojig... Skönt att få göra en läkarundersökning och att urinprovet skickas för odling för att utesluta/upptäcka sånt som kan vara skadligt för bebisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar