tisdag 1 maj 2012

Vårstädning och långhelg

Åh vilken fin avslutning på långhelgen vi fick! I söndags förmiddag kom mina föräldrar hit för att hjälpa oss med lite vårstädning i trädgården. Med sig hade dom ett par familjevänner som inte varit här och hälsat på så vi började med lite fika och trevligt prat med dom, fick jättefina sängkläder och en söt blomma i födelsedags-/inflyttningspresent - tack ska ni ha! :)

Sen for våra gäster hemåt och vi satte igång i trädgården. Häcken klipptes, ris eldades, lytstolpen målades, badtunnan slipades, delar av gräsmattan kalkades och gödslades och dagen avslutades med hamburgare på altanen. H satt i lina och fick vara ute hela dagen så han var nöjd och jag var heeeelt slut och somnade som en stock tidigt på kvällen. Kunde knappt stå, fötterna var helt förstörda och ändå hade jag inte varit så väldans aktiv under dagen, men tydligen lite för mycket ändå.


På måndagen fortsatte jag och R lite med trädgårdsbestyren genom att tömma en gammal brunn (som vi inte riktigt vet om det varit en gammal vatten- eller avloppsbrunn). Vi har ju problem med att hela gräsmattan (om det nu är rätt att kalla den det?) är väldigt blöt och sumpig, den torkar liksom aldrig upp ordentligt. Min far kom med den geniala idén att om vi pumpar ur brunnen kanske den kan fungera som dränering. Sagt och gjort, vi fick låna pump av grannen och ca fem kubik vatten pumpas ur. Nu är den lika full igen, suck. Så ni kan ju förstå att det är lite blött i marken?

Efter vi pumpat ur brunnen och fixat lite hemma packade vi in oss i bilen och åkte till min mosters nya fritidshus som de fick tillgång till förra veckan. Mormor och morfar var också där. Så igår och idag har vi njutit av det fantastiskt fina vädret på en solig och varm altan alldeles intill en sjö, ca +22 grader, Rasmus och Harry höll på att smälta bort medans jag har stornjutit ;)

Min kusin E och Harry




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar