måndag 13 augusti 2012

Mjölkstockning och feber

Vaknade runt kl.1 inatt av att det var väldigt kallt, kröp ner under täcket ännu mer och lyckades somna om. Kl.4 vaknar jag igen och tror att jag ska frysa ihjäl och känner dessutom att vänster bröst gör ONT! Kommer på att jag inte pumpat/ammat det bröstet på alldeles för många timmar vilket känns då det är alldeles spändt, knöligt och fruktansvärt ömt.

Drar på mig mjukisbyxor och fleecetröja och går upp för att pumpa, kommer nästan ingenting utan gör bara hemskt ont. Sätter igång alla element och försöker få eld i kaminen vilket gick sådär och inte tycktes det bli varmare heller. Då vaknar Emil och behöver ny blöja. Byter på honom i sängen för att han inte skall bli så kall och försöker sedan amma från vänster bröst. Kompletterar med flaskan eftersom han somnade lite för fort vid bröstet. Sen somnar han på riktigt och jag fryser fortfarande lika mycket som innan, om inte mer. Ligger och försöker somna vilket inte går så bra med bultande ömt bröst och hemskt kyla. Lyckas somna någon timme tills Rasmus klocka ringer. R klagar över att det är tusen grader varmt i stugan och jag huttrar värre än någonsin och känner inte helt kry. Då slår det mig att jag kanske har feber? Jojomen, R säger att jag är varm som en kamin och hämtar saft och Alvedon. Lyckas somna om i en timme och sen när jag vaknar är det varmt - galet varmt!! Känner på Emil som jag bäddat ner under två täcken så han inte skulle frysa, jo det rinner om honom också. Kan dock försvara mig med att det inte varit många plusgrader ute inatt.

Men nu har vi vaknat och återgått till normal temperatur, känner mig dock lite tung i huvudet så det får nog bli en lugn dag idag. Hade planer på att gå på lite loppisar men det får nog bli imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar