lördag 6 oktober 2012

Second Hand

I torsdags var jag, Emil och fina Alex (som för övrigt är Emils andra fadder) på loppisturné och Rasmus, Albin och Harry var på Swedol-dagen, inte alls könsstereotypa aktiviteter ;)

Idéerna om inredning och detaljer i vårt blivande hus är många! Har googlat och fått massor med inspiration från otroligt fina hem, tänk vad duktiga en del är! Jag tänker mig trägolv, lantligt, vitt, ett platsbyggt walk-in-skafferi med fina burkar, pärlspont, mycket ljus, vackra tapeter och en stor portion av kärlek, värme, liv och välkomnande. Det skall vara fint men framförallt ett hem! Så nu när möjlighet getts har jag tjuvstartat med att inhandla finfina loppis-fynd! Det fina med loppis är att den mest fula och slitna bricka kan bli som ny och alldeles personlig efter lite make-over och ett tråkigt träfat eler en ful kruka kan bli en vacker inredningsdetalj efter några varv med en sprayfärg - det är bara fantasin som sätter stopp! Dessutom brukar dessa tillsynes fula och oanvändbara ting vara dom billigaste! :)

Nu när jag ändå var inne på loppis-stigen så ställde jag klockan och åkte bort till Pingskyrkans Second Hand i Kungälv i morse. Slängde lite återvinning på vägen dit och när jag kom fram var det kö! Jag var tydligen inte ensam med med loppis-sug. Det var gött kaos där inne men jag hittade en hel del fina saker och dessutom gick hela dagskassan till Världens Barn vilket kändes som ett bra ändamål. Så nu ska jag bara ta mig till Biltema för att inhandla lite primer och sprayfärg så mina fynd kan få nya liv :)

P.S Igår kom skratt nr.2 från lilleman :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar