onsdag 7 november 2012

7 november

Emils knepiga nattvanor med att vakna alldeles för ofta verkar ha upphört och inatt vaknade han bara en gång vid 3-tiden för en slurk mat :) Men tyvärr blev det inte så mycket sömn för mamman ändå. Det har nämligen blåst galet mycket inatt.

Stugan vi bor i är inte så jättestor och bakom den lilla, lilla stugan står tre stora, stora träd! Ena trädets grenar ligger mot fasaden på huset och gnekade nåt så vansinnigt att det nästan var omöjligt att sova (om man inte heter Emil) Lite samma obehagliga ljud som kan bli när man drar naglar mot svarta tavlan. Dessutom kändes det lite otäckt att ha ett halvt träd liggades mot väggen i full storm.

Så vid 3-tiden när Emil fått mat och somnat om bad jag Rasmus komma ner och lägga sig hos oss. Efter ett tag frågade min fina R (som nog känner mig bättre än vad jag ibland tror) om vi inte skulle gå över till lillstugan och sova där istället. Sagt och gjort, Emil bäddades ner i vagnen, skötväska med och med kudde och täcke under armen tågade vi iväg över gården i stormen. Det blåste inte lite! Men oj vad glad jag är att vi gick dit - grönt norrsken dansade över den stjärnklara himlen - sååå vackert och mäktigt!

Emil fick sova vidare i vagnen och vi somnade i sängen. Slutet gott, allting gott.

Idag jobbar R så jag och Emil ska nog ta en sväng in till stan. Imorgon är det ett besök hos frisören som stundar - skönt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar