lördag 8 december 2012

Julmarknad och hemfärd

Igår var vi på Jamtli Julmarknad här i Östersund, väldigt kallt om fötterna men såååå mysigt och fint! Jag hade aldrig varit på Jamtli förut men jag kan inget annat tro än att jag fick uppleva dess bästa sida. Vacker snö, hästar med släde och bjällror som åkte omkring, draghundar som stod redo att dra hundspann, massa fina små gårdar där det myllrade av folk och utställare som sålde och visade upp sina hantverk, god mat och dryck på jämtländska råvaror, julkör, folk i gammaldags kläder, tanter i förkläden som bakade tunnbröd i en liten bakstuga och väldigt trevlig stämning! Jag gillade det verkligen och ser fram emot om något år när Emil är lite äldre så vi kan hälsa på tomten, dricka varm oboy, äta tunnbrödsstut och titta på alla fina saker! Igår sov Emil i vagnen under hela tiden vi var där och det var i och för sig ganska skönt det också, att kunna strosa omkring och kika på det man ville ;) Varje ålder har sin charm säger dom ju!

Så nu är jag fylld med julstämning och längtar lite hem så jag kan få julpynta och göra fint hemma i Kungälv :)

Idag håller vi på och packar ihop oss då det stundar hemfärd imorgon. Emils första (och andra) flygtur eftersom vi skall byta flyg på Arlanda. Jag är lite nervös eftersom han är förkyld men har läst att det kan underlätta om man ammar vid start och landning, hoppas på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar