måndag 15 april 2013

Kvällens tandborstning och lite förlossningsminnen




























Underbart att vardagsrummet badar i solljus trots att fotona togs kl.19.45

Imorgon blir den här lilla godingen 10 månader!
För 10 månader sedan idag hade vattnet gått för ca tre timmar sedan och värkarna började smyga sig på men det var inte förrän om en timme som de satte igång ordentligt... Efter Emils födsel tänkte jag såklart en del på förlossningen och hur den blev men då var jag mest "besviken" över att jag knappt kommer ihåg något pga. morfinet och lustgasen. Nu när jag tänker tillbaka är det helt annorlunda och jag gläds över det jag faktiskt kommer ihåg <3 Dock har jag svårt att komma ihåg hur ont värkarna verkligen gjorde? Precis som att det blev system overload just då så kroppen inte hade möjlighet att lagra det i minnet? Kommer ihåg hur dom kändes och att de ökade i styrka och så men det går inte att framkalla minnet för h.u.r ont dom gjorde. Kanske lika bra det? ;) 

Hur ont dom än gjorde så fick vi världens underbaraste och charmigaste lille Emil och det är värt allt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar