måndag 13 maj 2013

Att vara gårdsägare

Dagarna rullar på i rasande fart och det är fullt fokus på att riva, bygga och fixa här på gården. Även om det kan var lite slitsamt och ibland tråkigt är det samtidigt så himla kul! Jag älskar känslan av att kunna tänka "här ska vi faktiskt bo, förhoppningsvis resten av vårt liv" - fantastisk motivation! Jag som är en tänkare och drömmare fullkomligt bubblar över av framtidsbilder och idéer över hur gården och våra liv kan komma bli. Nu lät det som att gården skall genomgå någon slags make-over men så är det absolut inte för den är helt fantastisk, jag tänker nog mest på detaljer :)

Jag trivs och har trivts jättebra i huset nere i Göteborg också men har alltid vetat att det bara varit en "mellanlandning" vilket gjort att jag inte kunnat fästa mig helt där. Nu vet jag att allt vi gör här på gården kommer jag kunna njuta av lååångt fram över och det är en häftig och härlig känsla :)

Men även om det är lätt att fokusera på framtiden gäller det att leva i nuet!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar