fredag 7 februari 2014

Drömmen om ett ekologiskt trädgårdsland

Åååhh det är så härligt att drömma sig bort om hur vi skall leva och ha det här på våran lilla gård! Nu odlas det potatis men jag har även drömmar på att komplettera potatislandet med en köksträdgård. En vacker plats där man kan plocka det mesta man önskar på tallriken. En hobby som förhoppningsvis kan engagera Emil men framförallt för att slippa alla onödiga gifter som finns i grönsakerna man vanligtvis köper på mataffären. Jag kan ingenting om odling och trädgård men eftersom biblioteket är min bästa vän så tänker jag att det inte borde vara omöjligt :) Sen har jag absolut ingen aning om vad man kan odla i Jämtland, kanske behövs det ett fantastiskt fint växthus som kan byggas av vackra gamla fönster? Drömmar finns :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar