måndag 28 april 2014

Underbara vår!

Åååh vi har haft en alldeles fantastisk helg! Underbart väder så man blev helt lycklig och det har inte varit många stunder inomhus. I lördags fyllde jag år och det var nog en av de bästa födelsedagar jag haft.

Hur som helst, Rasmus jobbade men vi mötte upp honom på lunchen för att gå på vårvisning och kika på traktorer och gräsklippare. Tyvärr somnade Emil i bilen på väg dit men hann i alla fall titta och provsitta några traktorer innan vi åkte hem igen. I övrigt hade jag och Emil en jättefin dag här i solen på hemmaplan. Vi satte lite potatis och morrötter i fina krukor som jag fick i present av Sigrid, dom skall stå på balkongen har jag tänkt. Senare skall det fyllas på med kryddor men så långt har vi inte hunnit ännu. Emil bjöd på kaffe från lekstugan och vi gungade. Vi krattade löv och kvistar som vi la i skottkärror och körde upp på majbrasan. Rasmus ena farbror var hit med två skottkärror och en trehjuling som deras barn vuxit ur, behöver jag ens säga att Emil blev helt överlycklig? Skottkärrorna har gått varm och lika så trehjulingen, att rulla ner för backen är kul! Vi följde efter Harry som nosade uppe på ängen, plockade några blommor och Emil fick tvätta sin leksaksbil med vattenslangen alldeles själv medans jag satt på bron och njöt av solen och virkade lite. När bilen var ren och Emil stolt som tuppen (och dyngsur) bytte vi om och åt lite mellanmål på bron.

Vi blev bjudna på middag av Sigrid och sen när Rasmus slutade jobbet slängde jag ihop en snabb tårta som vi fikade på tillsammans med Sigrid, Hampus och Albin. Sen gick vi ut för att kratta lite till och lagom till att solen gick ner fick Emil på sig en overall och var nöjd och glad någon timme till!

En helt fantastisk dag hemma på vår lilla gård ♥ Att få se Emil gå omkring och filura, upptäcka, spana på hästar, testa, känna, skratta högt av att få åka traktor, springa, hoppa från en liten kant, bli rastlös och sen hitta på något kul - det värmer nåt så otroligt i mammahjärtat och jag är verkligen sååå glad och tacksam att mitt barn får växa upp på denna fantastiskt fina plats!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar