torsdag 24 februari 2011

24 februari

Usch vad tyst det är här hemma. Det här har varit ett jävla skitdygn. Igår kväll (typ 2min efter jag skrivit klart på bloggen) släcker jag på övervåningen och skall gå in i sovrummet. Går lite för mycket till vänster och står istället på huvudet nerför vår superbranta mördartrappa, landar antagligen på hakan för jag nu har jag världens fläskläpp men alla tänder sitter som tur är kvar. Stackars Rasmus vaknar med en chock av dunsandet i trappan och hittar mig nere på källargolvet där jag sitter och spottar blod.

Idag var det bara en föresläsning och sen snabbade jag mig hem för att jag skulle skriva klart min sammanfattning som jag började på igår. Gick ut och kastade boll och lekte med Harry i trädgården när grannen kommer hem. Harry brydde sig inte så jag tänkte inte mer på det. Sen, på ingen tid alls har Harry lyckats smita ut genom häcken och springer till grannen som precis släppt ut sin schäfertik ut bilen. När jag springer in på deras tomt har schäfern fått tag i Harry och grannen sliter i sin hund. Harry skriker och shäfern släpper inte taget, kändes som en hel evighet vi låg där och brottades, Harry skriker med munnen full av blod och schäfern håller ett fast grepp över örat på honom, hon vägra fan att släppa! Till slut fick vi isär dom och grannens man kom ut och skulle hjälpa. Harry darrade som ett litet löv och jag var helt förkrossad. Jag trodde allvarligt att hunden skulle bita ihjäl honom. Ringer Rasmus som får åka hem från jobbet medans jag och grannen tar med Harry in och går igenom honom. Hittade inga sår just då men det var skönt att grannen följde med in. Schäfern hade ju inte bitit så hårt för hade hon gjort det hade vi inte haft någon Harry kvar.

Harry gick in och la sig i sin bur, helt slut stackarn men han kan inte stödja på vänster framtass så vi åkte till veterinären med honom för säkerhets skull. Han hade bitmärken i det ömma benet så nu har han varit där i snart 3timmar och fått dropp och antibiotika, men annars var det ju inga större skador. Dom ville inte rengöra såren idag så vi skall hämta hem honom nu och sen ska vi tillbaka dit imorgon och få såren kollade och rengjorda.

Kan det vara slut med otur nu?

1 kommentar:

  1. Men stackars stackars Er! Nu kan det väl bara bli bättre...
    Tänker på Er, Kramis!

    Monica
    Hampus och Rufus

    SvaraRadera