tisdag 10 maj 2011

10 maj

God morgon!

Idag är det dags att piska den finansiella analysen igen!

Jag är sjukt sugen på att skaffa en ny telefon. Men, det där med mobiltelefoner är en djungel. När man väl har hittat en telefon som man vill ha (och som inte ruinerar en) så skall man välja abonnemang också, och det mina kära vänner, det är fasen inte lätt. Och om man skaffar en sån där telefon som man vill ha internet till så skall man ha det också och då blir det ännu virrigare.

Det värsta av allt är ju att dom där mobilförsäljarna (iafall vissa) är så hjärntvättade på att sälja så ibland undrar man om dom vet vad man egentligen vill ha? Det har jag upplevt alldeles för många gånger så jag kommer nog inte gå in på ThePhoneHouse och säga "Hej, jag vill ha en ny telefon, snälla hjälp mig" Nepp, det kommer snarare bli någon timme i affärer för att hitta den telefon jag vill ha och sen ett antal timmar framför internet för att hitta ett passande abonnemang. Näe tackar vet jag typ apoteket, där lyssnar dom på vad man säger innan dom hämtar fram rätt produkt.

Nu skall jag försöka läsa igenom ett avsnitt i ekonomiboken och sen gå 1timmes promenad med lilla H, det kommer nog bli en bra dag det här :)

1 kommentar:

  1. Men du som var så nöjd med ditt nya skal å allt på den gamla:O Hittar du något vettigt på den nya fronten så får du säga till.. borde också köpa mig en telefon..
    //Albin

    SvaraRadera