onsdag 21 september 2011

21 september

Nu lämnade jag H ensam i 30min efter en lång promenad och lite sömn i soffan. Inte ljud hade han gett ifrån sig och när jag kom hem satt han fint kvar i soffan, ingen panikhoppning på dörrmattan alltså, skönt! :) Blir en liten sväng till CityGross sedan för att fylla upp köket så vi får hoppas på lika bra resultat då också!

Senaste uppdateringen från Rasmus är att alt är bra, trevliga människor och hittills verkar han nöjd med kursen. Igår hade dom fridag och Rasmus hade trotsat den stora badkrukan i honom och letat sig ner till stranden för ett dopp i det blå ;) Ännu har det inte uppstått några nödsituatiner här i huset, vi hade en liten genomgång om vad jag gör om vattnet försvinner, strömmen går eller något annan oönskad överraskning inträffar, hoppas allt fortsätter fungera så fint som det gjort! Och jag klarade ju serviceprogrammet på kaffemaskinen, alltid nåt! ;)

Men usch vad tråkigt det är att laga mat till sig bara själv när man inte är van. Tänkte göra lax och potatiskoketter igår men när jag insåg att jag skulle starta ugnen för en laxfilé och 10potatisbollar kändes det väldigt löjligt så jag gjorde köttfärssås som går att frysa in istället ;) Idag blir det kanske pannbiffar eller något annat gott, eller lax för två eftersom Alex kommer hit när hon slutat jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar