tisdag 20 september 2011

Frustrerad

Det är så himla tråkigt att komma hem till en jätteglad vovve som när man sedan kollar på inspelningen upptäcker har varit jätteledsen dom 3timmar som matte varit hemifrån :( Jag förstår inte, det gick ju så bra förut! Jag har ett himla bra schema så det kunde varit mycket värre men trots det kan jag bara vara i skolan halva schemalagda tiden eftersom lilla H inte alls vill vara själv, vad göra? Och det är så olika, idag hade han varit tyst första 1,5timmen och sen ledsen mer eller mindre hela tiden (uppehåll i max 10min innan nästa ylande) fram tills jag kom hem. Han har lärt sig att han skall vara tyst när jag kommer hem, annars öppnar jag inte dörren och sen när jag kommer in hälsar jag inte på honom utan går in som inget hade hänt och väntar tills han lugnat sig och sen hälsar vi fint. Åker man iväg och handlar typ 45min är han oftast tyst hela tiden men ibland har han hunnit med något skall/ylande ändå. Försöker göra korta ärenden så han får öva men det är ju inte varje dag, kanske man skall börja med det? Han är alltid ordentligt rastad och fått göra lite aktiveringsövningar/använda hjärnan-övningar och när jag går fyller jag hans aktiveringsboll med lite godis och gömmer ett öra/tuggben som han får leta efter så det inte blir så dramatiskt just när jag går. Men ingenting verkar ju vilja fungera, jag vet att det kunde varit mycket värre, men det kan också vara mycket bättre, det har varit mycket bättre!

Det värsta är att jag inte kommer ihåg hur vi gjorde när vi fick honom? Kommer ihåg att vi gick utanför dörren bara några minuter i början, men hur vi gjorde sen när man utökade några minuter till 10-15-30-45minuter det kommer jag inte ihåg. Skall man verkligen behöva börja om från början? Så tråkigt, men jag vill verkligen att han skall kunna vara hemma själv, lugn och trygg! Får ta och fixa ett nytt inspelningsprogram som kan ta både bild och ljud, så man vet vad han gör under tiden han är tyst... Kan han sova så inbillar jag mig att han iafall känner lite trygghet men det är ju långt ifrån bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar