torsdag 22 september 2011

22 september

Idag har det hänt grejer! Jag hade varit i Ytterby en sväng för att H skulle få vara själv hemma (vilket för övrigt gick sådär) men så på vägen hem stannade jag till och pratade med Rasmus föredetta kollega Mats som bor bara en kilometer härifrån. När jag skulle åka sa han att det bara var att ringa om det skulle vara något, jag tackade och åkte därifrån och ungefär två minuter senare stannade jag igen för då var det en kvinna som hade råkat backa ner i diket. Hon skulle på en bokad husvisning lite längre fram efter vägen så det var lite småbråttom och varken hon eller jag visste hur vi skulle fästa bolgserlinan i hennes bil, så det var bara att sätta sig i bilen och åka bort till Mats igen, tuta och ropa "nu har det hänt något!" Han skrattade lite och undrade nog hur det här skulle sluta om ajg behövde hjälp redan efter 2 minuter ;) Vi åkte bort till kvinnan och bilen, Mats drog upp henne och så var alla nöjda och glada. Hoppas hon tycker om huset och flyttar in, hon verkade trevlig :)

Igår kom Alex hit efter jobbet och vi lagade lite mat, jag försökte mig på en romsås som bara smakade majonäs och tillslut bara smakade rödlök, bättre lycka nästa gång! Vi gick en långpromenad med Harry, kikade på en film och pratade om det mesta, mysig onsdag :)

Och på lördag kommer R hem! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar